مجله آنلاین سرمایه‌گذاری و اقتصاد28 آبان 1404

اقدام موثر در مدیریت منابع سوخت: شناسایی کارت‌های سوخت نامعتبر

به گزارش اقتصادینو به نقل از ايمنا

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نفت، عباس باصفا امروز _شنبه سوم آبان_ با اشاره به به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی سامانه هوشمند سوخت پس از ۱۸ سال اظهار کرد: بخش عمده‌ای از هزاران کارت سوخت غیرمجاز شناسایی‌شده، مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودروهای سرقتی، خودروهای اوراق‌شده و خودروهایی است که دستور اوراق برای آن‌ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی سامانه هوشمند سوخت در این مدت با پیگیری‌های واحد امور کارت سامانه هوشمند سوخت، همکاری‌های پلیس فراجا، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دادستانی کل کشور، پس از گذشت حدود ۱۸ سال به‌روزرسانی و ۵۳۰ هزار کارت سوخت غیرمجاز شناسایی شد، افزود: بخش عمده این کارت‌های سوخت غیرمجاز مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودروهای سرقتی، خودروهای اوراق‌شده و خودروهایی با دستور اوراق است که تا پیش از این به‌دلیل دسترسی نداشتن شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی به این اطلاعات، ابطال این کارت‌ها انجام نشده بود.

صدور کارت سوخت طبق روال قبل در حال انجام است

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به برخی از گلایه‌های مردم در زمینه تأخیر صدور کارت‌های هوشمند سوخت تصریح کرد: ثبت درخواست کارت سوخت با استفاده از ۲ روش از جمله ثبت درخواست از طریق سامانه اینترنتی به نشانی fcs.niopdc.ir و مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود.

با صفا ادامه داد: پیش از خرداد ۱۴۰۴، فرایند صدور و تحویل کارت سوخت با استفاده از سامانه اینترنی، در مدت زمان کمتر از ۱۰ روز و در روش مراجعه حضوری در مدت ۴۰ روز انجام می‌شد، اما در اوایل تیر سال جاری، به‌دلیل ضرورت‌های عملیاتی شرکت تولیدکننده کارت، خط تولید به‌مدت یک ماه متوقف شد و سپس به روال عادی خود بازگشت.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای صدور کارت وجود ندارد و فرایند ثبت در خواست و صدور کارت سوخت با استفاده از هر دو روش طبق روال قبل در حال انجام است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه یکی از اقدام‌های مهم و مؤثری که به‌تازگی انجام شده است، پیاده‌سازی و راه‌اندازی خط جدید تولید کارت هوشمند سوخت است، عنوان کرد: تاکنون دانش شخصی‌سازی تجهیزات و دستگاه‌های صدور کارت سوخت در انحصار کشورهای آلمان و چین بوده که همکاران امور کارت با اتکا به دانش بومی و مهندسی معکوس موفق به رفع انحصار در این حوزه شدند که سبب اضافه شدن دستگاه‌های جدید به خط تولید صدور کارت و افزایش چند برابری ظرفیت تولید روزانه کارت سوخت می‌شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *