استعلام دهک بندی یارانه ای خانوار با کد دستوری

استعلام دهک بندی یارانه ای خانوار با کد دستوری

یارانه معیشتی مبلغی است که هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. مبلغ یارانه به این بستگی دارد که در کدام دهک درآمدی قرار دارید. 

دهک بندی به چه معناست؟

به زبان ساده به گروه بندی خانوارهای ایرانی بر اساس میزان درآمد و داشته های مالی و ریالی دهک بندی می گویند. در حال حاضر خانواده های ایرانی به 10 گروه دهک بندی تقسیم می شوند که دهک دهم به عنوان خانواری با بیشترین درآمد، یارانه ای از سمت دولت دریافت نمی کنند.

چرا نیاز به استعلام دهک بندی یارانه ای خود داریم؟

هرساله با توجه به میزان تورم و بررسی عوامل متاثر بر دهک بندی ، دهک بندی خانوار تغییر می کند و مبلغ واریزی یارانه تغییر می کند. اطلاع از اینکه در چه دهک یارانه ای قرار دارید، می تواند باعث اطلاع شما از مبلغ واریزی دولت در قالب یارانه معیشتی باشد.

استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری

بدین منظور تنها کد ملی سرپرست خانوار نیاز بوده و البته باید به شماره تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست، دسترسی داشته باشید. همان طور که هنگام استفاده از سایت استعلام دهک خانوار هم کد ملی و شماره تلفن مورد نیاز است. جهت استفاده از کد دستوری، باید فرمت #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را در گوشی موبایل سرپرست شماره گیری نمایید. پس از شماره گیری کد دستوری فوق، پیامکی بر روی گوشی موبایلتان ارسال شده و دهک درآمدی خانوار تان مشخص خواهد شد.

برای استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری موارد زیر لازم است:

  • کد ملی سرپرست خانوار
  • تلفن همراه و شماره سرپرست خانوار (سیم کارت به اسم سرپرست خانوار باشد)

تنها داشتن این دو مورد برای استعلام دهک بندی یارانه با کد دستوری موبایل کافی است.

جهت استفاده از کد دستوری لازم است #کدملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را در گوشی سرپرست خانوار شماره گیری نمایید. پس از شماره گیری پیامکی برای شما ارسال می شود که دهک بندی خانوار را نشان می دهد.

روش های دیگر استعلام دهک بندی یارانه ای خانوار

علاوه روش دهک بندی با کد دستوری که در بالا اشاره شد. برای استعلام دهک بندی یارانه ای می توان به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرد و با وارد کد کد ملی نسبت به دهک بندی خانوار مطلع شد.

روز به روز علاقه من به مباحث روز اقتصادی بیشتر میشه و عاشق روش های مختلف سرمایه گذاری دربازار ایران و ارزهای دیجیتال هستم. از نوشتن درباره موضوعاتی که علاقه مند هستم لذت میبرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *