آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه خانوار + سایت اعتراض دهک بندی

آموزش اعتراض به دهک بندی یارانه خانوار + سایت اعتراض دهک بندی

در نظام پرداخت یارانه ای ، تمامی خانوارها به ۱۰ گروه درآمدی تقسیم شده اند  و هر قسمت به عنوان یک دهک شناخته می‌شوند. اطلاعات درآمدی خانوار از طریق بانک مرکزی و سایر دستگاهای دولتی دریافت و مورد بررسی قرار می گیرد. خانواده ای با بیشترین میزان درآمد و دارایی در دهک 10 و کمترین گروه درآمدی در دهک 1 قرار می گیرد.

سایت اعتراض به دهک بندی یارانه 

بر طبق اعلام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خانوارهایی که به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود در سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir، درخواست بررسی مجدد دهک‌بندی خود را ارائه کنند.پس از بررسی درخواست در صورت تایید دهک بندی این افراد در سامانه حمایت تغییر خواهد کرد و مبلغ یارانه از یک ماه بعد نیز با نرخ جدید واریز می شود.

مراحل ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه در سامانه حمایت

۱. آدرس hemayat.mcls.gov.ir را در مرورگر خود وارد نمایید و گزینه «ورود به سامانه حمایت» را بزنید.

برای ورود به سامانه حمایت و ثبت درخواست اعتراض به دهک بندی یارانه ای نیاز به کد ملی و شماره همراه سرپرست خانوار دارید .

۲. در قسمت بعدی وارد بخش احراز هویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می شوید، گزینه کاربر حقیقی را انتخاب کرده، سپس کد ملی سرپرست خانوار را وارد نمایید و پس درج کد امنیتی بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

۳. در مرحله سوم شما وارد پروفایل کاربری خود در سامانه حمایت شده اید و می توانید دهک رفاهی خانوار خود و وضعیت یارانه را مشاهده نمایید.

۴. در صورت تمایل به ثبت درخواست بازبینی دهک خانوار، بر روی دکمه درخواست بررسی کلیک کنید 

روز به روز علاقه من به مباحث روز اقتصادی بیشتر میشه و عاشق روش های مختلف سرمایه گذاری دربازار ایران و ارزهای دیجیتال هستم. از نوشتن درباره موضوعاتی که علاقه مند هستم لذت میبرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *