18 شهریور 1403

ثبت نام اربعین اتباع افغانی 1403

ثبت نام اربعین اتباع افغانی 1403

هرساله بخش زیادی از مسلمانان ایران و کشور دوست افغانستان جهت شرکت در مراسم اربعین ثبت نام می کنند و راهی کربلا و نجف می شود . پیاده روی اربعین یک گردهمایی از تمامی کشور ها با آداب و رسوم مختلف است که هر ساله بر شکوه آن افزوده می شود. وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام اتباع سامانه ای را معرفی کرده است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سامانه ثبت نام اربعین اتباع افغانی

طبق اعلام سازمان ملی مهاجرت با توجه به استقبال بالای اتباع و مهاجرین خارجی مقیم ایران جهت حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت نام اتباع به دو روش صورت میگیرد:

1- مراجعه به سامانه آنلاین سهما irmigrationorg.ir

با مراجعه به این آدرس می توانید با ورد به سایت و ثبت نام ، نسبت به ثبت نام اربعین اقدام نمایید.

2-در صورتی که دسترسی به اینترنت و امکان ثبت نام آنلاین ندارید ، می توانید به دفاتر خدمات و اشتغال اتباع خارجی سازمان ملی مهاجرت (دفتر کفالت) در شهرهای مختلف به صورت حضوری مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای ثبت نام اربعین اتباع

برای ثبت نام اربعین اتباع در سامانه سهما (irmigrationorg.ir) و چه به صورت ثبت نام حضوری نیاز است مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  • کارت آمایش و هویت
  • گذرنامه خانواری
  • مدارک اقامتی(عادی، ویژه،تحصیلی،ازدواجی،سرمایه گذاری،پروانه کاری)
  • شناسه یکتا اتباع خارجی
  • شماره گذرنامه
  • رسید سرشماری و بازشماری

ثبت نام گذرنامه برای اتباع مقیم ایران

اتباع افغانی برای ثبت و درخواست گذرنامه برای اربعین 1403 و ورود قانونی به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت کنند.

همچنین برای دریافت گذرنامه می توانند از طریق سامانه هوشمند سازمان ملی مهاجرت (سهما) به نشانی( irmigrationorg.ir)و به صورت غیر حضوری درخواست دریافت گذرنامه اربعین اتباع را انجام خواهد شد.

نحوه دریافت گذرنامه اتباع 

پس از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک و اطلاعات خود در سامانه سهما یک کد رهگیری صادر خواهد شد و پس از آن به آدرسی که در سامانه ثبت کرده اند ، گذرنامه اربعین برای اتباع ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *