سود سهام عدالت 1403 با کد ملی | سایت مشاهده سود

سود سهام عدالت کی واریز می شود؟

سود سهام عدالت مبلغی است که به افرادی که سهام عدالت دارند هر ساله واریز می شود. این سود حاصل از سود آوری شرکت های دولتی است که به حساب افراد واریز می شود.اگر هنوز سهام عدالت خود را به فروش نرسانده اید یا آن را آزاد نکرده اید، سود سهام عدالت به شما تعلق خواهد گرفت.سود سهام عدالت شامل سودسازی 36 شرکت بورسی و 16 شرکت غیر بورسی است که پس از پایان دوره مالی و تعیین سود به تقسیم سود می پردازند.

این که چه میزان سود برای شما واریز شود، بستگی به دو عامل دارد: یک اینکه چه سهم هایی در سبد شما قرار گرفته است و دوم سهام عدالت شما در کدام گروه قرار گرفته است.

در سود سهام عدالت افراد بر اساس میزان سهم خود به سه گروه تقسیم می شوند، که دارایی هایی متفاوتی از سبد سهام عدالت دارند:

  • سبد سهام عدالت 492 هزار تومانی
  • سبد سهام عدالت 532 هزار تومانی
  • سبد سهام عدالت یک میلیون تومانی

این که چه مبلغی سود سهام عدالت برای شما واریز شود بستگی به این دارد که در کدام گروه قرار گرفته اید .سود سهام عدالت بطور معلوم سالی دوبار واریز می شود و با توجه به رونق بازار بورس مبالغ مختلفی دارد. در سال 1403 نیز قرار بر این است که دو بار سود سهام عدالت برای سهامداران واریز شود. 

در مرحله اول واریز سود سهام عدالت 1403 چقدر سود واریز شد؟

در مرحله اول واریز سود سهام عدالت در تاریخ 23 آذر 1403 طبق جدول زیر واریز سود ها انجام شد.

سبد سهام عدالتمقدار سود واریز شده در مرحله اول 1402
492 هزار تومانی681 هزار تومان
532 هزار تومانی736 هزار تومان
یک میلیون تومانی1,385,000 تومان
جدول واریز اولین مرحله سود سهام عدالت در سال 1402

مرحله دوم سود سهام عدالت در سال 1402 چه زمانی است؟

طبق اعلام سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ، تا انتهای سال 1402 باز هم واریز سود سهام عدالت خواهیم داشت. سود سهام عدالت نسبت به دور اول بیشتر خواهد بود ولی مبلغ آن دقیق مشخص نیست.

طبق گفته مجید عشقی رئیس سازمان بورس سود سهام عدالت امسال در دو بخش واریز خواهد شد، بخش اول در آذر ماه 1402 و بخش دوم سود سهام عدالت در انتهای اسفند واریز می شود.

مجید عشقی رئیس فعلی سازمان بورس

چگونه از واریز سود سهام عدالت مطلع شویم؟

همزمان با واریز سود سهام عدالت، پیامک از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی دریافت خواهید کرد. همچنین از طریق سامانه ذینفعان به آدرس (https://ddn.csdiran.ir) می توانید نسبت به اطلاع از واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوید.

مشاهده تاریخچه واریز سود سهام عدالت در سامانه ذینفعان

اگر سود سهام عدالت واریز نشد چه باید کرد؟

سود سهام عدالت برای تمامی افراد که از داشتن سهام عدالت مطمئن هستند محفوظ است و چیزی به نام سوخت شدن سود سهام عدالت وجود ندارد.پس از ثبت نام در سامانه سجام و کامل کردن اطلاعات خود، تمامی سود های تقسمی از سال 98 به صورت یکجا برای شما واریز می شود.

تمامی افرادی که اطلاعات خود را به صورت صحیح در سامانه سجام Sejam.ir وارد کرده اند و همچنین شماره شبا را جهت واریز سود در این سایت ثبت کرده اند، سود سهام عدالت برای آنها واریز می شود.

شاید سوال شما هم باشد

اگر سود واریز نشد چه باید کرد؟

باید با مراجعه به سامانه سجام و شرکت سپرده گذاری مرکزی وضعیت خود را بررسی کنید.

آیا می شود شماره حساب واریزی سود سهام عدالت را تغییر داد؟

بله با مراجعه به سامانه سجام می توانید شماره حساب خود را تغییر دهید.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *