یارانه مادران باردار و شیرده + مبلغ یارانه و سایت استعلام

یارانه مادران باردار و شیرده + مبلغ یارانه و سایت استعلام

دولت در راستای بهینه کردن پرداخت یارانه و کمک به بخشی از دهک های جامعه طرحی را آغاز کرده است که باعث واریز مبلغی تحت عنوان یارانه به مادران دارای فرزندی است که شیر مادر تنها غذای آنها است.این طرح را افزایش امنیت غذایی مادران باردار و داری فرزند زیر دو سال است. با اقتصادینو همراه باشید.

علت واریز یارانه مادران باردار و شیرده

کاهش میزان کالری مصرفی مردم در طی سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ باعث شد دولت بسته کلانی در حوزه امنیت غذایی تدوین کند و یکی از بخش‌های مهم آن بسته حمایتی، کمک به مادران شیرده و دارای کودکان زیر دو سال است.

ثبت نام یارانه مادران شیرده

 27 هزار مادر باردار و دارای کودک شیرخوار تا دو سال معرفی شدند که از این تعداد 22 هزار مادر مشمول یارانه مازاد قرار گرفتند. عمل شناسایی این گروه توسط دولت و سازمان هدفمندی یارانه ها مشخص شده است و نیازی به ثبت نام در سامانه یا سایت خاصی نیست. اما برای اطمینان و معرفی و تشکیل پرونده جهت ارسال برای لیست واریز یارانه مادران شیرده و باردار، می توان به مراکز زیر مراجعه کرد:

  • دفاتر بهزیستی
  • خانه‌های بهداشت
  • پایگاه‌های بهداشتی

مبلغ یارانه مادران باردار و شیرده

 اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تأمین شده است . این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود یک میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرا می شود

مدارک ثبت نام یارانه مادران شیرده

اگر برای ثبت نام یارانه مادران باردار و شیرده زیر دوسال به مراکز بهداشت یا دفاتر بهزیستی مراجعه می کنید باید مدارک زیر را به همراه داشته باشد:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  • کپی شناسنامه و کارت ملی نوزاد
  • کپی آزمایشات روتین مادر و نوزاد

نحوه دریافت یارانه مادران شیرده

مبلغ یارانه مادران باردار و شیرده ، در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل برداشت  و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ خریداری کنند.

سایت استعلام یارانه مادران شیرده

برای اینکه از مبلغ اعتبار و مشمول بودن واریز یارانه مادران باردار و شیرده، مطلع شوید می توانید به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنید.

یارانه مادران شیرده به چه افرادی تعلق می گیرد؟

این طرح برای تمامی مادران دارای فرزند زیر دو سال و شیرده که در دهک بندی یک تا سه قرار دارند در نظر گرفته شده است. افراد مشمول جمعیت یک میلیونی را تشکیل می دهند.

روز به روز علاقه من به مباحث روز اقتصادی بیشتر میشه و عاشق روش های مختلف سرمایه گذاری دربازار ایران و ارزهای دیجیتال هستم. از نوشتن درباره موضوعاتی که علاقه مند هستم لذت میبرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *