نحوه افتتاح حساب وکالتی ثبت نام ایران خودرو مرداد 1403

نحوه افتتاح حساب وکالتی ثبت نام ایران خودرو مرداد 1403

رقابت دو خودروساز بزرگ ایرانی تمامی ندارد و برصف متقاضیان روز به روز اضافه می شود. وزارت صمت و خودروسازان تصمیم گرفته اند تا متقاضیان اقدام به افتتاح حساب وکالتی نمایند و مبلغی را در حساب خود بلوکه کنند.

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی همانطور که از اسمش مشخص است، وکالت به کارگزاری، صندوق یا شرکتی داده می شود که تا زمان نیاز برای فروش یا سفارش یا خرید، مستقیما مسدود نماید. این نوع حساب در چند سال اخیر برای بورس ، بورس کالا و خرید خودرو از شرکت های سازنده مورد استفاده قرار گرفته است.

آدرس های بانک های حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو مرداد 1403

بانک هایی که در آنها امکان افتتاح حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو وجود دارد اعلام شده است.

  • بانک تجارت
  • بانک صادرات
  • بانک ملت
  • بانک پارسیان
  • بانک کارآفرین
  • بانک سپه
  • بانک شهر
  • بانک اقتصاد نوین
  • بانک رفاه کارگران
  • بانک آینده

نحوه وکالتی کردن حساب بانکی 

اولین قدم برای داشتن حساب وکالتی داشتن یک حساب قرض الحسنه یا کوتاه مدت در یکی از بانک های معرفی شده است. اگر از قبل حساب داشته اید نیاز به افتتاح حساب مجدد نیست.

در حال حاضر اکثر بانک ها امکان تبدیل حساب کوتاه مدت یا قرض الحسنه را به حساب وکالتی برای ثبت نام ایران خودرو ، به صورت اینترنتی انجام می دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

مهلت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو تا کی است؟

در طرح ایران خودرو هم مانند سایر طرح ها مدت زمان تعیین شده است و پس از گذشت مدت قانونی افتتاح حساب دیگر این امکان وجود ندارد.

در طرح جدید ایران خودرو از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403/05/27 می توان با افتتاح حساب و بلوکه کردن مبلغ 230 میلیون تومان در قرعه‌کشی ایران‌خودرو شرکت کنند.

چطور حساب را وکالتی کنیم؟

تمامی بانک ها سامانه های آنلاین را برای این کار معرفی کرده اند که با مراجعه به این سامانه ها می توان یکی از حساب ها را به شرکت ایران خودرو برای طرح فروش خودرو وکالتی کرد. به عبارتی صاحب حساب امکان مسدود سازی حساب را به ایران خودرو می دهد.

در حساب وکالتی چقدر پول باید باشد؟

براساس قانون تا سقف 50 درصد قیمت خودرو در حساب وکالتی متقاضی تا زمان انجام قرعه کشی اولویت بندی مسدود شود.

طبق بخشنامه ایران خودرو مبلغ 230 میلیون تومان باید در حساب شما قرار داشته باشد تا در فرایند ارزیابی و قرعه کشی قرار بگیرید.

چه مدت مبلغ در حساب مسدود می شود؟

مبلغ مسدود شده برای طرح فروش ایران خودرو به مدت یک ماه در حساب وکالتی خواهد بود و بعد از یک ماه امکان برداشت وجود دارد.

روز به روز علاقه من به مباحث روز اقتصادی بیشتر میشه و عاشق روش های مختلف سرمایه گذاری دربازار ایران و ارزهای دیجیتال هستم. از نوشتن درباره موضوعاتی که علاقه مند هستم لذت میبرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *