سرمایه گذاری غیرفیزیکی (آنلاین) در طلا چگونه است؟

سرمایه گذاری غیرفیزیکی (آنلاین) در طلا چگونه است؟

سرمایه گذاری فیزیکی در بازارهای مالی به این معنی است که خرید دارایی هایی که صورت فیزیکی قابل لمس نیستند. دارایی هایی مانند املاک ، طلا و خودرو جزء دارایی هایی فیزیکی به حساب می آیند. در این مطلب اقتصادینو به بیان سرمایه گذاری در بازار طلا به صورت غیر فیزیکی می پردازیم.

سرمایه گذاری غیر فیزیکی ( آنلاین) در طلا

سرمایه گذاری در بازار طلا به صورت غیر فیزیکی ، همانند سایر بازار های مالی همراه با مزایا و معایب است. از مزایای سرمایه گذاری غیر فیزیکی در بازار طلا می توان به قابلیت نقدشوندگی بالا، حفظ ارزش پول نام برد و از طرفی ریسک های سرمایه گذاری در بازار طلا به صورت فیزیکی ، احتمال سرقت و دریافت مالیات می باشد.

برای اینکه ریسک های سرمایه گذاری به صورت فیزیکی را کم کنید ، سرمایه گذاری در بازار غیر فیزیکی و آنلاین بازار طلا یکی از بهترین راهکار است.

انواع روش های سرمایه گذاری غیر فیزیکی در بازار طلا

در بازار طلا به چندین روش می توان اقدام به سرمایه گذاری غیر فیزیکی در بازار طلا کرد. 

خرید و سرمایه گذاری در بازارهایی مانند سهام، صندوق های سرمایه گذاری، ارزهای دیجیتال و اوراق قرضه از انواع سرمایه گذاری غیرفیزیکی در بازار طلا در ایران است.

گواهی سپرده شمش طلا

در روش سرمایه گذاری غیر فیزیکی گواهی سپرده شمش طلا،  شما طلای خود را به بانک‌های مورد تأیید بورس سپرده‌گذاری می‌کنید و در عوض گواهی سپرده دریافت می‌کنید. این گواهی‌ها قابل معامله در بورس هستند و شما می‌توانید با خرید و فروش آن‌ها در بازار طلا کسب سود کنید.در بازار بورس ایران از تاریخ 18 اسفند 1401 امکان معامله گواهی سپرده طلای خام با نماد «CD1GOB001» در بورس کالا فراهم شده است. خرید شمش طلا در بورس کالا انجام می شود و برای این منظور باید سرمایه گذاران گواهی سپرده شمش طلا ، اقدام به اخذ کد بورسی نمایند. هر گواهی سپرده شمش طلا معادل 100 صوت از شمش طلا با عیار 995 در خزانه است.

صندوق های سرمایه گذاری طلا

صندوق های طلا یا (Gold Funds)‌ با خرید واحد های صندوق های سرمایه گذاری طلا، می توانید صاحب طلای غیرفیزیکی شود و با خرید یا فروش واحد این صندوق ها، در بازار طلا معاملات انجام دهید. از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های طلا، شروع سرمایه گذاری با مبالغ خیلی کم است . همچنین امکان خرید انواع سکه و سکه گرمی در صندوق های طلا فراهم است.بر اساس بازدهی و اهداف سرمایه گذاری خود می تواند سرمایه گذاری در صندوق های طلا را شروع کنید.

قرارداد آتی صندوق طلا

این نوع سرمایه گذاری فرصت جدید برای سرمایه گذاری در بازار طلا به صورت غیر فیزیکی است. در این قرارداد دو طرف خریدار و فروشنده متعهد می شوند که در تاریخی معین در آینده ، تعداد مشخص شده ای واحد صندوق طلا به قیمتی توافق شده از بین خریدار و فروشنده رد و بدل شود. 

سهام شرکت های استخراج طلا

با سرمایه گذاری در شرکت های استخراج طلا، خریدار سهام از افزایش طلا و همچنین عملکرد شرکت در فروش طلا سود می برد.

سرمایه گذاری در این نوع شرکت با ریسک هایی هم همراه است مانند: بالا رفتن هزینه های استخراج و همچنین کاهش تقاضا برای خرید طلا.

معاملات آپشن طلا 

در این نوع سرمایه گذاری با قراردادهایی روبرو هستیم که به خریدار این حق را میدهد که سکه طلای خریداری شده را با توجه به نوع قرارداد، بخرد یا بفروشد. از طرفی فروشنده نیز موظف است در صورت درخواست خریدار، سکه طلا را به خریدار بفروشد یا از خریدار بخرد.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا 

ارز دیجیتالی که پشتوانه آن طلا است، با قیمت طلای جهانی افزایش و کاهش پیدا می کند. این نوع ارز دیجیتال در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال از ثبات و پایداری قیمت بهتری برخوردار است و قابلیت انتقال آسان و ارزشی معادل طلای فیزیکی دارد. یکی از اصلی ترین ریسک های این بازار ، وابسته بودن به دو بازار پر نوسان طلا و رمز ارز است .

سخن پایانی

بهترین نوع سرمایه گذاری در هر فرد به نوع ریسک پذیری آن فرد و میزان آشنایی با ابزار های سرمایه گذاری است. پیشنهاد می شود قبل از شروع و انتخاب نوع سرمایه گذاری در بازار طلا از مزایا و معایب هر کدام اطلاعات کامل داشته باشید، تا با بهترین ریسک و بیشترین سود، در این بازار مالی سرمایه گذاری کنید.

روز به روز علاقه من به مباحث روز اقتصادی بیشتر میشه و عاشق روش های مختلف سرمایه گذاری دربازار ایران و ارزهای دیجیتال هستم. از نوشتن درباره موضوعاتی که علاقه مند هستم لذت میبرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *