مجله آنلاین سرمایه‌گذاری و اقتصاد24 آبان 1404

نزدیکی دل‌ها موجب ایجاد وفاق در جامعه می‌شود

به گزارش اقتصادینو به نقل از ايمنا

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید ستار هاشمی امروز _شنبه بیست‌وچهارم آبان_ با بیان اینکه جنس کار روابط‌عمومی‌ها بسیار دشوار است اظهار کرد: زمانی اقدامات روابط‌عمومی دیده می‌شود که نقصانی در بخش‌های دیگر مجموعه کار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جنس کار در حوزه ارتباطات به‌طور معمول دیده نمی‌شود و تنها در جایی که اختلال ایجاد می‌شود دیده می‌شوند، افزود: جنس کار همکاران ما در این حوزه کار بسیار دشواری است و همکاران روابط‌عمومی کاری به مراتب سخت‌تر از کار فنی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فناوری تلاش بر این است که ما فاصله‌ها را کم کنیم، یعنی افراد را به همدیگر با کاهش فاصله‌ها نزدیک کنیم که در بستر فضای مجازی رقم می‌خورد، گفت: روابط عمومی با نگاه دیگری دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، یعنی فاصله را کم کرده و افراد را به هم نزدیک می‌کنند و اینجا وفاق معنا پیدا می‌کند.

هاشمی بر این نکته تاکید کرد که این وزارتخانه به‌صورت ذاتی و نانوشته در مسیر وفاق، گام برمی‌دارد و این کار را در ۱۵۰ سال گذشته تاکنون به اشکال مختلف جاری کرده است.

وی با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور به حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال توجه ویژه دارد، افزود: دکتر پزشکیان همواره تاکید دارند که ما همه ذی‌نفعان را در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم و یکی از برکات این مهم حرکت از سیم مسی به فیبر نوری در کشور بود که نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور بوده و ذیل وفاق شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات از این برنامه به‌عنوان تصمیمی بزرگ و جسورانه یاد کرد که در دولت چهاردهم آغاز شد و برای مردم به یادگار خواهد ماند.

هاشمی با بیان اینکه کارکردهای بسیاری در بحث وفاق متصور است و پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها هنر ما و همکاران ما است تا آن را به منصه ظهور برسانیم، افزود: در روابط‌عمومی باید دقت کنیم آن چیزی که به‌عنوان خبر و تحلیل ارائه می‌دهیم منطبق با واقعیت‌ها باشد یعنی مردم در زندگی احساس کنند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه هوش مصنوعی را در عرصه روابط‌عمومی‌ها بسیار راهگشا دانست و اظهار داشت: ما می‌خواهیم از زاویه نگاه مردم به عملکرد خود نگاه کنیم؛ این رویکرد دو کارکرد مبارک دارد یکی آنجا که توفیق داشته‌ایم را تقویت کنیم و آنجا که نیاز به اصلاح دارد را از زاویه دید مشتری و مردم تغییر دهیم.

وزیر ارتباطات افزود: باور من این است که نگاه با رویکرد برپایه ارزیابی مردم بسیار می‌تواند کمک کند که واقعیت‌ها را دریافت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در این مسیر ابایی نداریم که در جایی هم از مردم عذرخواهی کنیم، گفت: حتماً کاستی‌هایی در حوزه اجرا وجود دارد و بهترین رویکرد این است که از مردم صادقانه عذرخواهی کنیم که موجب ایجاد اعتماد خواهد شد.

وی استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و داشتن شاخص‌های روشن به زبان مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: روابط‌عمومی می‌تواند در بحث روایت‌ها نیز بسیار کمک کننده باشد.

وزیر ارتباطات خواستار روایت تاب‌آوری در جنگ ۱۲ روزه تحمیلی در حوزه ارتباطات شد و افزود: به نظر می‌رسد جای یک روایت مترقی و برجسته در این عرصه خالیست.

منبع: ایرنا

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *