در خرید اقساطی موبایل به چه نکاتی دقت کنیم؟؟

در خرید اقساطی موبایل به چه نکاتی دقت کنیم؟؟

افزایش قیمت لوازم دیجیتال از جمله موبایل باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال خریداری این کالا به صورت اقساطی باشند. در صورتی که شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد دارد خرید گوشی موبایل را به صورت قسطی انجام دهد باید علاوه بر مقدار بودجه و درآمد و گوشی مورد نظر خود، به برخی نکات در این زمینه توجه داشته باشید. در ادامه نکات مهم خرید اقساطی موبایل ارائه شده است.

خرید گوشی موبایل با پرداخت اقساط

یکی از روش‌های خرید گوشی موبایل خرید اقساطی این کالای دیجیتال و پرداخت مبلغ آن به صورت ماهیانه است. شاید برای شما نیز جالب توجه باشد که بدانید این روش نه تنها مخصوص مصرف‌کنندگان نهایی نبوده بلکه تولید‌کنندگانی از قبیل اپل یا سامسونگ و حتی خرده فروشان و توزیع‌کنندگان نیز از این روش برای خرید و فروش استفاده می‌کنند. به طور کلی با استفاده از این روش می‌توان مدت زمان لازم برای پرداخت هزینه گوشی را انتخاب کرده و در طول آن مبلغ کامل را پرداخت کرد.

خرید اقساطی گوشی چه مزایایی دارد؟

این روش خرید و فروش گوشی موبایل می‌تواند برای افرادی که امکان پرداخت هزینه یک کالا را به طور کامل ندارند، مناسب باشد. با استفاده از این روش می‌توان به صورت برنامه‌ریزی شده و دوره‌ای هزینه یک کالای دیجیتال از قبیل گوشی موبایل را پرداخت کرده و دیگر نگران پرداخت یکباره این هزینه نخواهید بود. از مهم‌ترین مزایای خرید اقساطی گوشی موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان پرداخت هزینه گوشی به صورت اقساطی و دریافت کالا تنها با پرداخت کردن قسط اول وجود دارد.
  • با خرید اقساطی می‌توان به راحتی گوشی‌های گران قیمت را خریداری کرده و در پرداخت هزینه آن فشار اقتصادی کمتری ایجاد خواهد شد.
  • امکان پرداخت همه هزینه در چند نوبت مشخص وجود داشته و خریدار مجبور به پرداخت همه هزینه در زمان خرید نخواهد بود.
  • فروشنده گوشی موبایل به صورت اقساطی نیز می‌تواند سود بیشتری از خریدار دریافت کند.
  • فروش اقساطی می‌تواند یک روش‌ایده‌آل برای خریداران محسوب شده و افراد بیشتری را برای خرید از فروشگاه مورد نظر ترغیب کند.
  • افراد دارای درآمد متوسط رو به پایین امکان خرید گوشی مورد نظر را با شرایط اقساطی و با رعایت نکات مهم خرید اقساطی موبایل خواهند داشت.
  • در برخی فروشگاه‌ها علاوه بر فروش اقساطی موبایل شرایطی برای ارائه وام برای خریداران فراهم شده است. در واقع خریدارن تنها اقساط وام را به صورت ماهانه پرداخت می‌کنند.

راهنمای خرید اقساطی موبایل

ممکن است شما نیز از جمله افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و استفاده از جدیدترین گجت‌ها و گوشی‌های روز دنیا باشید. در این صورت ممکن است خرید به روزترین گوشی‌ها به همراه پرداخت هزینه آن برای شما امکان‌پذیر نباشد. استفاده از روش اقساطی در تهیه موبایل می‌تواند در زمانی کوتاه امکان خرید جدیدترین مدل گوشی موجود در بازار را برای شما فراهم کند. بهتر است پیش از خرید یک فروشگاه معتبر یا وب سایت فروش اقساطی موبایل بدون بهره را پیدا کرده و برای خرید از طریق آن اقدام کنید. توجه به قیمت کالا، روال خرید محصول به صورت قانونی و اطمینان از میزان سود دریافتی توسط فروشنده از نکات مهم قبل از اقدام به خرید این کالا هستند.

انتخاب فروشگاه مناسب

از بین فروشندگان اقساطی موبایل بهتر است فروشنده‌ای را انتخاب کنید که قیمت مناسبی ارائه کرده و میزان هزینه و سود دریافتی آن کمتر است. پیش از خرید باید در مورد گوشی تلفن همراه مورد نظر تحقیق کرده و انتخاب آن را مطابق با نیاز‌های خود انجام دهید.

توجه به قوانین چک و سفته

در صورتی که قصد دارید گوشی اقساطی را همراه با پرداخت چک یا سفته خریداری کنید، بهتر است کلیه قوانین و تبصره‌های مربوط به قرارداد آن و فرمول محاسبه خرید اقساطی موبایل را مطالعه کرده و با تسلط کامل بر روند خرید این کار را انجام دهید.

توافق روی قیمت قطعی کالا

در زمان خرید اقساطی گوشی با هر روشی بهتر است ضمن توجه به نکات مهم خرید اقساطی موبایل، ابتدا در مورد قیمت قطعی خرید کالا با فروشنده به توافق برسید. زیرا برخی از فروشندگان ممکن است با افزایش تورم و گران شدن این کالا هزینه بیشتری را برای فروش آن و یا کارمزد خرید اقساطی موبایل از شما مطالبه کنند.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *