نحوه دریافت ارز مسافرتی اربعین 1402 + مدارک لازم

ارز مسافرتی اربعین 1402

هر ساله خیل عظیم عاشقان امام حسین(ع) تمایل دارند تا در ماه محرم و صفر خو را به کربلا برسانند و برای زیارت دلی از عزا درآورند زیرا می دانند کربلا در این ماه ها، حال و هوای عجیبی دارد.

کاروان های بی شماری که راهی این مسیر می شوند، موکب هایی که چاکران امام حسین در آن ها برای خدمت به زائرین پیاده گرد هم جمع شده اند، صدای لبیک یا حسین هایی که به گوش میرسد، تمام این ها فضا را برای سفر به کعبه دل ها در این ماه فراهم میکند.

برای سفراربعین 1402 از سوی دولت مانند هر سال ارز مسافرتی ای مشخص خواهد شد و توسط بانک ها و صرافی های اعلامی در اختیار مسافرین اربعین قرار خواهد گرفت تا در این سفر معنوی بتوانند به راحتی نیازهای مالی خود را برطرف نمایند.

اقتصادینو در این مقاله سعی دارد تا اطلاعات مربوط به مقدار ارز مسافرتی کربلا و نحوه دریافت ارز اربعین و هر آنچه نیاز است در این مورد بدانید را در اختیار شما بگذارد.

قیمت ارز اربعین 1402

تا کنون عدد مشخص شده برای خرید ارز اربعین 1402 ، عددی معادل 200 هزار دینار عراق از سمت بانک مرکزی اعلام شده است.

قیمت دینار عراق در زمان انتشار این خبر معادل با 3850 ریال بوده و برای خرید ارز اربعین 1402 مبلغ حدودی معادل با 77 میلیون تومان نقدینگی نیاز دارید.

بانک های ارائه دهنده ارز اربعین

پس از مشخص شدن میزان ارز مسافرتی اربعین، تعدادی از بانک ها نیز از سوی دولت برای مراجعه و دریافت این مبلغ اعلام خواهند شد. رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد هم اکنون در نظر داریم تا پس از ثبت نام اولیه متقاضیان سفر کربلا در سامانه سماح، ارز اختصاصی به این افراد را فقط به صورت دینار توسط بانک ملی و سه بانک منتخب دیگر در اختیار زائرین قرار دهیم.

بانک های منتخب که در سال 1401 اقدام به پرداخت 100 دلار ارز به مسافرین کردند عبارتند از: بانک ملی، بانک سپه، بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات.

نحوه دریافت ارز اربعین  1402 و مدارک لازم

ستاد مرکزی اربعین، اعلام کرد ثبت نام در سامانه سماح گام اول ثبت نام سفر عراق و گرفتن ارز اربعین می باشد. پس از ثبت نام و پرداخت هزینه بیمه، امکان دریافت تسهیلات برای شما فراهم خواهد شد.

پس از مشخص شدن قیمت ارز مسافرتی اربعین و محل تامین آن، مسافرین کربلا می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر و ارائه مبلغ ریالی ارز مسافرتی عراق به میزان درخواستی، مبلغ را از شعب بانک های منتخب ارائه شده دریافت نمایند.

طبق گفته فرزین، ارز مسافرتی کربلا امسال تنها به صورت دینار در اختیار مسافرین قرار خواهد گرفت.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *