برای دریافت سقف وام مسکن چقدر پول بدهیم؟

اقتصادآنلاین – پریسا شاکری؛ به گزارش اقتصادآنلاین قیمت اوراق وام مسکن که در روزهای اخیر حاشیه‌ساز شده و بهای هر برگه آن تا ۱۱۰ هزار تومان هم رسیده بود، فروکش کرد و امروز میانگین قیمت هر برگه به ۹۵ هزار و ۲۱۲ هزار تومان رسید.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در روزهای اخیر قیمت هر برگه وام مسکن از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرده بود و افراد برای خرید این اوراق و دریافت وام مسکن متحمل هزینه سنگینی شدند. به طوری که در مدل وام زوجین قیمت خرید اوراق وام مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان گذشت و عملا بیشتر از تمام ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن خرج دریافت وام می‌شد.

این موضوع موجب شد که بانک مسکن علاوه بر مدل خرید اوراق وام مسکن، مدل دیگری برای دریافت وام بدون سپرده تعریف کند که بر مبنای آن افراد می‌توانند برای دریافت وام مسکن، نیمی از اوراق مورد نیاز را خریداری کرده و در عوض نیم درصد سود بیشتر بدهند و مدت بازپرداخت وام کوتاه‌تر از مدل قبلی باشد.

در روش جدید افراد باید به جای بازپرداخت ۱۲ ساله وام مسکن آن را در ۸ سال تسویه کنند و در نتیجه اقساط بیشتری بدهند. به علاوه اینکه در روش جدید سود وام مسکن به جای ۱۷.۵ درصد ۱۸ درصد خواهد بود.

پرداخت مدل جدید وام مسکن به شعب بانک مسکن در تمامی استان‌های ایران ابلاغ شده است و متقاضیان هم اکنون می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

برای دریافت وام مسکن بدون سپرده افراد باید با مراجعه به بانک و دریافت معرفی‌نامه به کارگزاری بانک مسکن در بورس مراجعه کنند و اوراق تسهیلات وام مسکن را خریداری کنند. ارزش هر برگه وام ۵۰۰ هزار تومان است و افراد باید مبلغ وام را بر ۵۰۰ هزار تقسیم کنند تا مشخص شود که چه میزان برگه وام باید خریداری کنند.

به عنوان مثال برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین نیاز است که ۹۶۰ برگه خریداری شود که قیمت هر برگه به اعتبار ۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر حدود ۹۵ هزار و ۲۱۲ تومان است.

به این ترتیب برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی زوجین در مدل قدیمی نیاز است که ۹۱ میلیون و ۴۳۲ هزار تومان پرداخت شود. در مدل جدید زوجین برای دریافت ۴۸۰ میلیون تومان وام مسکن می‌توانند حدود ۴۵ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان بپردازند و در عوض اقساط خود را ظرف ۸ سال و با سود بیشتر بازپرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *