عرضه اولیه نیان الکترونیک + کشف قیمت و تاریخ عرضه

طبق اعلام سازمان بورس ، ششمین عرضه اولیه سال 1402 به زودی انجام می شود. سهام شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک در روز چهارشنبه 31 خرداد 1402 عرضه خواهد شد.شرکت دانش بیان نیان الکترونیک با نماد « نیان 1 » در بازار فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

 ۳۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۰۰ سهم معادل ۱۲ درصد سهام  “نیان” در دو مرحله  در بازار دوم معاملات فرابورس عرضه می‌شود که در مرحله اول ۱۰ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۰۰  سهم معادل ۴ درصد  از کل سهام شرکت دانش بیان نیان الکترونیک با حداکثر سهمیه ۲۲۰ هزار سهمی با قیمت ۷۷۲۱۶ ریال به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش حراج عرضه می‌شود.

در مرحله دوم،  ۲۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ سهم معادل ۸ درصد دیگر همان روز با حداکثر سهمیه ۵۰ سهمی به سهامداران حقیقی و حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق می‌گیرد.

اطلاعات عرضه اولیه نیان الکترونیک

نمادنیان
تاریخ عرضه اولیهچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
قیمت ارزش‌گذاری۷۷,۲۱۶ ریال
قیمت عرضهقیمت کشف شده در مرحله اول
حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی۵۰ سهم
زمان ثبت سفارشطبق اعلام پیام ناظر بازار در روز عرضه

در عرضه اولیه نیان به هر نفر چقدر سهم  می رسد و چقدر نقدینگی لازم  است ؟

با فرض اینکه در عرضه اولیه نیان ،  قیمت کشف شده معادل قیمت ارزش گذاری شده باشد، حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز مبلغ 387 هزار تومان می‌باشد.

نیان الکترونیک چه محصولاتی تولید می کند؟

محصولات شرکت دانش بیان نیان الکترونیک در صنایع مخابراتی، نفت و گاز، صنایع تجدیدپذیر، خودروسازی، صنعت لوازم‌خانگی و صنایع نظامی کاربرد‌های مهمی دارد.

به گفته مدیرعامل «نیان الکترونیک» نیاز به این محصولات روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این در حالی است که شرکت تولیدکننده جدی در این حوزه به‌جز نیان الکترونیک ندارد.

چمنیان با اشاره به اینکه آغاز به کار این مجموعه ۳۰ سال پیش در یک زیرزمین به‌صورت استارتاپ بوده است، افزود: نیان الکترونیک امروز در نیمه‌راه توسعه با ۷۰۰ نفر نیرو و در فضای ۵۰ هزار متری فعال است. این نشان می‌دهد توسعه استارتاپ‌ها خصوصا حوزه فناوری می‌تواند اشتغال‌زا و ارزش‌آفرین باشد.

ارزش گذاری نیان الکترونیک

بر اساس صورت‌های مالی ۴۵۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی نیان الکترونیک در سال ۱۴۰۰ بوده است. مبنای اقتصادی اصلی در برآورد اصلی شرکت، نرخ تورم است که بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول و مرکز آمار ایران محاسبه می‌شود.

در کلیات ارزش‌گذاری بر اساس محاسبات انجام‌شده، برای ارزش حقوق صاحبان سهام شرکت نیان الکترونیک به عدد ۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان برای ارزش شرکت و ۷۷۲۲ تومان برای هر سهم  ذکر شده است.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *