یارانه و سهام عدالت ضامن تسهیلات می شوند

یارانه و سهام عدالت ضامن تسهیلات می شوند

داشتن سهام عدالت مزایایی زیادی دارد که مهمترین آن واریز سود سهام عدالت سالی دو بار است. مزیت دیگر سهام عدالت این است که بخشی از دارایی شما در برابر تورم در امان است و با افزایش شاخص بورس ، ارزش سهام عدالت افزایش پیدا می کند.

به تازگی نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کرده اند که در آن سهام عدالت و یارانه می تواند به عنوان ضامن وام و تسهیلات در نظر گرفته شود. در بخشی از این مصوبه آمد است:
پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور ‌تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

سهام عدالت و یارانه ضامن چه وام هایی هستند؟

پیش تر این قانونی تصویب شده بود که در آن برای دریافت وام ازدواج در صورتی هر یک از ضامن ها ، نتوانند مدارک لازم برای ضمانت را تکمیل کنند، می توانند از سهام عدالت یا یارانه خود به عنوان ضامن وام ازدواج استفاده نمایند.

یکی از معایب این طرح این است که برای تمامی افراد جامعه در نظر گرفته نشده است و افرادی که سهام عدالت ندارند، نمی توانند به عنوان ضامن ، ضم

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *