کیش بهتر است یا قشم ؟

کیش بهتر است یا قشم ؟

زمانیکه تصمیم به سفر میگیرد مقاصد گردشگری زیادی پیش رو دارید ولی اگر در فصل زمستان قصد سفر داشته باشید بهترین انتخاب ها جزیره کیش ، جزیره قشم و جزیره چابهار می باشد زیرا در هر سه جزیره در فصل زمستان شما خنکای بهار را حس خواهید کرد.حال برای اینکه شما راحت تر بتوانید یکی از این مقاصد را انتخاب کنید، جوابینو به مقایسه کیش و قشم می پردازد.

مقایسه موقعیت جغرافیایی کیش و قشم

کیش و قشم هر دو یکی از بنادر جزیره خلیج فارس می باشند و آب و هوای گرم و حدودا مرطوبی دارند. برای همین بهترین فصل سفر به جزیره کیش و قشم در فصول سرد سال می باشد.

مقایسه ساختار شهری کیش و قشم

کیش به نسبت قشم ، جزیره ای مدرن تر می باشد. خیابان ها، هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید جزیره کیش یسیار شیک می باشند و سفری متفاوت به جنوب ایران برای شما رقم می خود. اما در شهر قشم علاوه بر بازارها و هتل ها و منازل شیک ، شما اگر علاقه به دیدن چهره اصلی جنوب ایران هستید باید به جزیره قشم سفر کنید. زیرا بافت قدیمی این جزیره بسیار زیاد است و حتی در این قشم شما افراد بومی بیشتری را می بینید که با لباس های خاص جنوب در شهر مشغول گذران امور روزمره زندگی میباشند.

مقایسه بازارهای خرید کیش و قشم

در جزیره قشم به دلیل ورود مستقیم بسیاری از اجناس از کشورهای همجوار ، میتوانید خریدهای بسیار عالی ای داشته باشید. در صورتیکه در کیش در این اواخر دیگر به مانند قبل شما نمیتوانید به راحتی و با قیمت مناسب خرید داشته باشید. پاساژهای لوکس کیش در بردارنده مارک های روز دنیا می باشند . از جمله مراکز خرید کیش می توان به مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا، بازار مروارید، بازار زیتون، بازار ونوس و …. نام برد. و اما اگر قصد شما از سفر خرید می باشد حتما باید به قشم سفر کنید. در خربد از بازارهای قشم مثل شیر مرغ تا جان آدمیزاد معنی پیدا می کند. بازارهای متعدد قشم با تنوع در محصول های ارائه شده و قیمت، جزیره قشم را به قطب خرید ایران بدل کرده است و انواع مارک های خارجی را با کمترین قیمت می توانید از بازارهای قشم خرید نمایید. در بازارهای قشم شما میتوانید از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم خانه و سیسمونی و غیره را بیابید.

مقایسه رستوران ها در کیش و قشم

همانطور که کمی پیش اشاره کردیم جزیره کیش به دلیل مدرن تر بودن دارای رستوران ها و فست فودهایی با غذاهای مدرن تر می باشند که بسیاری از آن ها با موسیقی زنده نیز همراهند. اما در جزیره قشم تا دلتان بخواهد میتوانید غذاهای خاص دریایی نظیر ماهی و میگو را بخورید و بهترین رستوران های دریایی را دارند. پس باید گفت در هر دو جزیره کیش و قشم شما می توانید بهترین رستوران ها را هر روز برای نهار و شام انتخاب نمایید.

مقایسه مکان های گردشگری کیش و قشم

در کیش نمیتوانیم مکان های گردشگری طبیعی زیادی را نام برد که بتوانید از آن ها بازدید کرد و بیشتر مکان ها با دخالت انسان پدید آمدند. از جمله دیدنی های کیش می توان به شهر زیرزمینی کاریز، کشتی یونانی در حال غرق شدن نام برد اما در عوض تفریحات دریایی در این جزیره بسیار می باشد. در قشم برعکس کیش مکان های بکر و طبیعی زیادی وجود دارد که عبارتند از : قلعه پرتغالی ها، جنگل های حرا، روستای لافت، تنگه چاهکوه، جزیره ناز، ساحل نقره ای و بسیاری مکان های دیگر .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *