تسهیلات ویژه بانک مسکن برای نخبگان و استعداد های برتر

تسهیلات ویژه بانک مسکن برای نخبگان و استعداد های برتر

به گزارش اقتصادینو به نقل از ایرنا از بانک مسکن، در راستای تحقق اهداف دولت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرایط این بانک تسهیلات مسکن ویژه ای را برای نخبگان و استعداد های دانشگاهی در نظر گرفته است.

برهمین اساس بنا بر سیاست‌های وامی و بانکی بانک مسکن، نخبگان و استعدادهای علمی کشور با ارائه معرفی نامه از بنیاد ملی نخبگان به شعب بانک مسکن از تسهیلات مذکور با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بهره‌مند خواهند شد.

متقاضیان دریافت وام مسکن نخبگان در سال 1402 با ارائه مدارک لازم به شعب بانک مسکن از تسهیلات ویژه نخبگان و استعدادهای علمی کشور برای خرید یا ساخت مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله استفاده کنند.

بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو در ارائه تسهیلات مسکن در سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال را برای اعطای تسهیلات به نخبگان اختصاص داده است. این مسیر با اجرای طرح های ویژه تسهیلات، روند رو به پیشرفتی را برای آحاد جامعه شهری و روستایی طی خواهد کرد.

مدت زمان تسهیلات مسکن نخبگان چند سال است؟

همچنین طرح تسهیلات مسکن جوانان یکی از طرح هایی است که متقاضیان می توانند براساس یک برنامه ریزی منظم و مشخص نسبت به سپرده گذاری درحساب پس‌انداز مسکن جوانان اقدام کنند و متناسب با میزان و مدت سپرده‌گذاری در طی ۵ الی ۱۵ سال از سقف این تسهیلات برای خرید و یا ساخت مسکن بهره مند شوند.

مبلغ تسهلات جوانان بای نخبگان چند است؟

سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ و پس از ۵ سال سپرده گذاری به ترتیب در شهر تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها مبلغ ۱۶ میلیارد ریال، ۱۴ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد ریال است.

همچنین در صورتی که افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۲ بخواهند سپرده گذاری خود را تا ۱۵ سال ادامه دهند(مشروط بر رعایت مبالغ سپرده‌گذاری تعیین شده)،می‌توانند از سقف این تسهیلات برای ساخت و خرید مسکن تا مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در شهر تهران، ۳۴ میلیارد ریال در شهرهای بزرگ و ۲۸ میلیارد ریال در شهرهای کوچک استفاده کنند.

منبع: ایرنا

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *