نحوه اعتراض به یارانه معیشتی | معرفی سامانه

نحوه اعتراض به عدم دریافت یارانه

بعد از اینکه دولت تصمیم گرفت مبلغی را هر ماه به عنوان یارانه به به افراد مشمول بدید و به حساب آنها واریز کند در سال 1401 بعد از تغییر قانون واریز یارانه به افراد مشمول ، امکان اعتراض برای افرادی که یارانه برای آنها واریز نمی شود فراهم شد.

بر همین اساس افرادی که به دهک بندی خود اعتراض دارند می توانند می توانند به سایت هدفمندی یارانه مراجعه کنند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

پس از ثبت اعتراض به عدم واریز یارانه معیشتی و بررسی درخواست ها افرادی که مجدد مشمول واریز یارانه شوند می توانند از یارانه نقدی بهره مند شوند.

«سیدمرتضی موتورچی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون

معرفی سامانه اعتراض به واریز یارانه نقدی در سال 1402

وزارت رفاه بخشی از سایت حمایت به اعتراض افرادی اختصاص داده است که نسبت به عدم واریز و مبلغ واریز یارانه معیشتی خود اعتراض دارند اگر به یارانه معیشتی خود اعتراض دارید می توانید از لینک زیر اقدام نمایید.

https://hemayat.mcls.gov.ir/

مراحل نحوه اعتراض به یارانه معیشتی 

1-در مرحله اول لازم است تا از روش ورود از طریق درگاه هوشمند دولت وارد سایت شوید.

با وارد کردن شماره موبایل و دریافت کد تایید که به گوشی شما پیامک می شود میتوانید وارد سامانه حمایت شوید.

2- در مرحله بعدی بر روی گزینه درخواست بررسی کلیک کنید تا وارد مراحل ثبت درخواست بررسی یا همان ثبت اعتراض به واریز یارانه شوید.

3- پس از مطالعه متن شرایط و قوانین نحوه ثبت درخواست تیک را فعال کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

  • در این بخش تمامی تایید می کنید که تمامی استعلامات بانکی و ثبتی مجدد برای شما انجام شود و اطلاعات حساب درآمدی شما به روز خواهد شد.

4- در مراحل بعدی اطلاعات خودرو ، درآمد ماهیانه نمایش داده خواهد شد که با تایید هر مرحله می توانید وارد مرحله بعدی ثبت درخواست اعتراض یارانه شوید.

5- در انتها و تایید تمامی گزینه ها ، یک کد رهگیری برای شما نمایش داده خواهد شد تا بتواند در چند روز آینده از ثبت درخواست خود ، نتیجه درخواست را مشاهده نمایید.

نحوه اعتراض به یارانه معیشتی از طریق تلفن

اگر نسبت به واریز نشدن یارانه نقدی خود اعتراض دارید و دسترسی به اینترنت وجود ندارد وزارت رفاه علاوه بر سایت شماره تلفنی را اعلام کرده است که با تماس با این شماره می توانید ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹  نسبت به ثبت اعتراض نسبت به واریز نشدن یارانه اقدام نمایند.همچنین اگر قصد اطلاع از دهک یارانه ای خود را دارید می توانید از طریق شماره  ۰۲۱۶۳۶۹ اقدام به اطلاع از دهک یارانه ای خود کنید.

سوالات متدوال

آیا میتوان نسبت به واریز یا عدم واریز یارانه اعتراض کرد؟

بله از طریق سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir/ و شماره تماس ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹  میتوان نسبت به یارانه ثبت اعتراض کرد.

آیا از طریق سامانه حمایت می توان از آخرین وضعیت دهک بندی مطلع شد؟

بله با وارد شدن به سامانه حمایت می توان از آخرین وضعیت دهک خانوار مطلع شد.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *