چگونه ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را کاهش دهیم؟

برای کاهش ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از استراتژی‌های متعددی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با چند استراتژی موثر و کارآمد در این زمینه آشنا کنیم. پس اگر شما هم به دنبال آن هستید که از دارایی‌های خود محافظت کرده و میزان ریسک‌های سرمایه‌گذاری را در ارزهای دیجیتال تا حد امکان کاهش دهید با ما در این مقاله همراه باشید.

کاهش ریسک های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

برای کاهش ریسک از عبارت پوشش ریسک استفاده می‌شود. پوشش ریسک در ارزهای دیجیتال هم می‌تواند شکل‌های متفاوتی داشته باشد. معمولا سرمایه‌گذارها و افرادی که به فعالیت ترید مشغول هستند از روش‌هایی مانند کسب سود، اختصاص سرمایه خود به پروژه‌های بزرگ‌تر و نیز ذخیره کردن ایمن دارایی‌ها برای به حداقل رساندن ریسک سرمایه گذاری استفاده می‌کنند.

 به عبارت دیگر می‌توان گفت پوشش ریسک نوعی راهبرد مدیریت ریسک به حساب می‌آید که معامله‌گرها از آن برای جبران زیان‌های سرمایه‌‌گذاری خود استفاده می‌کنند. در اینجا با چند استراتژی پوششی آشنا می‌شویم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

استراتژی‌های پوششی در ارزهای دیجیتال

نکته اول در مورد ارزهای دیجیتال آن است که شما باید به این موضوع واقف باشید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همیشه با ریسک همراه است. زیرا این ارزها همواره در حال نوسان هستند. در واقع شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که حرکت آتی بازار چیست.

 به همین دلیل وقتی بازار صعودی می‌شود، خوش‌بینی‌های زیاده از حد باعث می‌شود تریدرها تحت تاثیر قرار بگیرند و شاید نتوانند تصمیمی منطقی اتخاذ کنند. معمولا در این گونه شرایط افرادی که تحت شرایط بازار قرار می‌گیرند، ممکن است اهرم معاملاتی خود را بالاتر ببرند. این نوع سهل‌انگاری‌ها و عدم توجه به استراتژی‌های مدیریت ریسک تبعات و پیامدهای منفی با خود به همراه دارد. شما با این استراتژی‌های می‌توانید تصمیم‌های منطقی‌تری بگیرید.

میانگین‌گیری هزینه دلاری: روشی برای کاهش ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های کاهش ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و ساده‌ترین روش‌های مدیریت ریسک در بازار تبدیل کردن دارایی‌ها به پول در زمان افزایش قیمت است. در میانگین‌گیری به جای آن که کل سرمایه را در یک خرید یا در یک فروش صرف کنیم، به شکلی تدریجی خرید یا فروش را انجام می‌دهیم. این نوع راهبرد که راهبردی محبوب در بین سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید در بازارهای پرنوسان از جمله بازار ارزهای دیجیتال هم می‌تواند کارآمد و موثر واقع شود.

کشت سود و سهام‌گذاری

از دیگر روش‌های کاهش ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که از سبد سرمایه گذاری کسب سود کنید. در این مورد بخشی از دارایی‌های خود را می‌توانید به شکل استیبل‌کوین نگه دارید. به این ترتیب می‌توانید از مشارکت در کسب سود استفاده کرده و از خطرات نوسانات بازار در امان بمانید. پروتکل‌های دیفای از جمله انکر و نیز کروفایننس می‌توانند سودهای دورقمی به شما بدهند. گرچه استخرهای نقدینگی جدیدتر امکان ارائه سود‌های بیشتری را هم فراهم کرده‌اند.

شما می‌توانید از استیکینگ یا همان سهم‌گذاری توکن‌های ارزهای دیچیتال به عنوان یک روش درآمد غیرفعال استفاده کنید. به این ترتیب هر چه قیمت دارایی که سهم‌گذاری کرده‌اید افزایش یابد، بازدهی بالاتری هم برای شما در پی خواهد داشت.

دیگر روش‌های کاهش ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

روش‌های دیگر برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر است:

  • تحلیل درون زنجیره‌ای و تحلیل تکنیکال
  • ذخیره‌سازی دارایی‌ها و تامین امنیت در دیفای
  • ساخت سبد سرمایه گذاری
  • قراردادهای اختیار
  • کاهش ریسک با کنترل حجم معاملات
  • استفاده از تایم فریم‌های چندگانه
  • پایبندی به حد سود و ضرر
  • استفاده از روش خرید و فروش پلکانی
  • مدیریت هیجانات و رفتارهای احساسی
  • ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری و به روز کردن آن

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید به کاهش ریسک‌ های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کمک کنید.

حرف آخر

در کل به این نکته دقت کنید که شما با ورود به بازارهای دیجیتال می‌توانید از سودهای سرشاری برخوردار شوید، به طوری که با هیچ نوع دارایی دیگری قابل مقایسه نیست. اما در عین حال که از فرصت‌ها و امکانات بسیاری برای کسب سود و سرمایه گذاری برخوردار هستید، باید با استفاده از روش‌های تقسیم سرمایه خود، و همچنین تخصیص سرمایه به موضوعات مختلف از جمله دیفای یا سهام‌گذاری به کاهش ریسک سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کمک کنید. استفاده از این استراتژی‌ها کمک می‌کند تا زمینه‌های ریسک را تعدیل بخشیده و میزان سودآوری خود را افزایش دهید.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *