هزینه ساخت مسکن ملی چقدر است؟ + قیمت تمام شده مسکن ملی

ساخت مسکن برای افرادی که فاقد مسکن هستند از طرح هایی که است که در دولت ابراهیم رئیسی به صورت جدی دنبال شد. همیشه صحبت از این بود که بالاخره هزینه ساخت مسکن ملی چند است و آیا شرکت و شریک شدن در طرح ملی مسکن صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ با اقتصادینو همراه باشید.

متقاضیان مسکن ملی برای ثبت نام در این طرح باید وارد سایت   شوند و پس از ثبت نام مدارک لازم را بارگزاری نمایند. ثبت نام مسکن ملی برای افراد مجرد ( به شرط ازدواج تا تاریخ تحویل واحد) و خانوار ها فراهم است. مبلغ پیش پرداخت برای 40 میلیون تومان اعلام شده است. ولی هزینه تمام شده یا اینکه هر مترمربع ساخت مسکن ملی چقدر هزینه بر بوده است همیشه مورد سوال بوده است.

سایت ثبت نام مسکن ملی

ساخت و ساز مسکن ملی در کدام مناطق است؟

طبق هماهنگی های وزارت مسکن و شهرسازی و استانداری های هر استان زمین هایی برای طرح مسکن ملی در نظر گرفته شده است که عموما این مناطق قیمت زمین ها ارزان تر از سایر نقاط شهر است . برخی ارگان ها و سازمان ها برای پرسنل خود از زمین های مازاد همان سازمان در نظر گرفته اند. سازمان هایی مانند جهاد کشاورزی و شهرداری ها از سازمان های پیشرو در طرح مسکن ملی هستند.

قیمت تمام شده ساخت مسکن ملی چند است؟

در آخرین مصاحبه ایرج رهبر ریس انجمن انبوه‌سازان تهران قیمت تمام شده ساخت یک واحد مسکونی در طرح مسکن ملی قیمت 8 میلیون و 250 هزار تومان اعلام شده است. این قیمت برای سال 1402 تعیین شده است و اگر تا پایان سال 1402 طرح نهضت ملی مسکن به اتمام نرسد برای سال جدید نیاز به قیمت گذاری جدید وجود دارد.

مسکن ملی تهران در کدام مناطق است؟

با توجه به افزایش قیمت زمین در تهران ، طرح ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در تهران در سایر شهرستان های استان تهران اجرا می شود. طرح مسکن ملی تهران در شهرستان های رباط‌کریم، شهریار، اسلامشهر و قرچک به صورت 4 شهرک مسکونی اجرا می شود.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *