چگونه حساب ارزی باز کنیم؟

چگونه حساب ارزی باز کنیم؟

حساب ارزی به شما این اجازه را می‌دهد تا دارایی‌های خود را به بهترین شکل ممکن سرمایه‌گذاری کنید. این نوع حساب در بسیاری از بانک‌های موجود در کشور ارائه می‌شوند و به همین جهت بسیاری از افراد می‌توانند از مزایای مربوط به آن بهره ببرند. با توجه به تغییر مداوم قیمت ارز در ایران، با افتتاح چنین حساب‌هایی می‌توانید خیال راحتی از بابت نگهداری صحیح از سرمایه‌ خود داشته باشید. با ما همراه بمانید تا به مواردی همچون بانک‌های ارائه‌کننده حساب‌های ارزی و همچنین نحوه باز کردن این نوع حساب‌ها اشاره کنیم. 

نحوه باز کردن حساب ارزی درایران

به منظور باز کردن حساب‌های ارزی در هر بانک باید یک سری مراحل مشخص را پشت سر بگذارید. خبر خوب این است که این مراحل چندان دشوار نیستند و اکثر کاربران به راحتی می‌توانند آن‌ها را انجام دهند. البته، از آنجا که این نوع حساب‌ها «ارزی» هستند، طبعیتاً باید به فکر ارائه پاسپورت یا همان گذرنامه خود نیز باشید.

مهم‌ترین مرحله برای باز کردن حساب‌های ارزی، ارائه مدارک است که معمولاً شامل مواردی همچون فرم‌های اداری تهیه شده توسط بانک، اصل و کپی مواردی همچون گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه، عکس و… است. در مرحله بعد باید یک مقدار موجود پایه را در اختیار بانک مدنظر خود قرار دهید. در اختیار داشتن این موجودی به منظور افتتاح حساب ضروری است و ۱۰۰ دلار در نظر گرفته می‌شود.

سود حساب های ارزی در بانک های ایران

پس از ارائه مدارک، روند افتتاح حساب شما پیش می‌رود و در نهایت صاحب یک حساب از این نوع خواهید شد. طبیعتاً مدت زمان افتتاح این نوع حساب‌ها در همه بانک‌ها یکسان نیست و به موارد مختلفی بستگی دارد. امروزه برخی از بانک‌ها امکان افتتاح چنین حساب‌هایی به شکل آنلاین را فراهم کرده‌اند.

حساب ارزی آنقدر مهم است که بانک‌های گوناگونی در کشورمان امکان بهره‌گیری از آن‌ را برای کلیه مشتریان خود فراهم کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین بانک‌های فعال در این زمینه می‌توان به شش مورد زیر اشاره کرد:

  • بانک ملی
  • بانک ملت
  • بانک تجارت
  • بانک سرمایه
  • بانک سپه
  • بانک پاسارگاد

علاوه بر موارد فوق، شما می‌توانید به سراغ افتتاح حساب در بانک پارسیان نیز بروید. توجه داشته باشید که هر یک این بانک‌ها نرخ مشخصی را برای حساب‌های ارزی تعیین کرده‌اند. به همین جهت، لازم است که پیش از انتخاب هر کدام نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام کنید.

به عنوان مثال، نرخ سود بانک پارسیان برای این نوع حساب ۴ درصد، بانک پارسارگاد نهایتاً 5.5 درصد، بانک سپه 0.25 درصد و بانک ملی نیز نهایتاً 4 درصد است. بانک‌های تجارت و ملی نیز به صورت جداگانه برای هر مدل از حساب‌های ارزی سود مشخصی را در نظر می‌گیرند.

در چه بانک هایی می شود حساب ارزی باز کرد؟

از سوی دیگر، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که برخی از این بانک‌ها در زمان سررسید سود شما را ارائه خواهند کرد، اما برخی دیگر سود را به شکل ماهانه در اختیارتان قرار خواهند داد. بانک‌های ملی و ملت از جمله بانک‌های مهمی به شمار می‌آيند که بر ارائه سود ماهانه تأکید دارند، در حالی که سایر بانک‌ها ترجیح می‌دهند سود شما را در زمان سررسید ارائه نمایند.

احتمالاً می‌پرسید که سود این حساب‌ها به چه شکلی پرداخت می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش رایج باید بگوییم که سود مربوط به چنین حساب‌هایی معمولاً به صورت ارز و یا ریال قابل دریافت است. بانک تعیین می‌کند که از بین این دو مدل چه گزینه‌ای به شما پرداخت شود.

سخن پایانی

امروزه از حساب ارزی به عنوان یک راهکار عالی جهت سرمایه‌گذاری یاد می‌شود. این حساب در اکثر بانک‌های معتبر موجود در کشور قابل دسترسی است و می‌توانید از خدمات مربوط به آن بهره ببرید. شایان ذکر است که حساب‌های ارزی تنها به ارز دلار محدود نیستند و شما می‌توانید نسبت به بهره‌گیری از ارزهای دیگری همچون یورو نیز اقدام کنید. به طور کلی باید گفت که این نوع حساب‌ها می‌توانند یک انتخاب عالی برای افرادی باشند که قصد دارند در حوزه ارز سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *