چگونه کد بورسی بگیریم؟

در سالیان اخیر بورس ایران بسیار اوج گرفت و تمامی مردم ایران به سمت سرمایه گذاری در بورس رفتن و به دنبال کسب درآمد بیشتر و سود چندین برابر، حجم زیادی از سرمایه خود را به سمت این بازار وسیع جهانی سوق دادند. اگر شما از دسته افرادی هستید که به تازگی با این بازار آشنا شده اید و میخواهید فعالیت در بورس را شروع کنید اولین گام دریافت کد بورسی می باشد.

برای بهره مندی خدمات بورس ایران شما باید کد بورسی داشته باشید که این کد مانند کدملی دوم شماست که به وسیله آن میتوانید در بورس فعالیت داشته باشید. هر کد بورسی خاص یک فرد بوده و مانند اثر انگشت هر فرد یکتاست.

در سالیان اخیر ابتدا دریافت کد بورسی حضوری انجام میشد. ابتدا به یکی از دفاتر پیشخوان دولت میروید  و با ارائه مدارک شناسایی معتبر و یک قطعه عکس و هزینه ای ناچیز احراز هویت شما توسط پرسنل دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد و پس از آن باید یک کارگزاری را برای خود انتخاب کنید، مانند کارگزاری آگاه، کارگزاری بانک آینده، کارگزاری مفید و … و پس از آن با ارائه مدارک شناسایی و مدارک احراز هویت انجام شده شده در سامانه ، به شعب کارگزاری منتخب مراجعه می نمایید و با تکمیل یک سری اوراق که برای شناسایی شما و ثبت اطلاعات است ، کد بورسی از طرف کارگزاری منتخب برای شما ارسال خواهد شد و از آن پس می توانید با همان کد در سامانه بورسی ایران فعالیت داشته باشید.

اما امروز تمام این مراحل را میتوانید بدون اینکه از منزل خارج شوید انجام دهید و دریافت کد بورسی بدون مراجعه حضوری به دفاتر دولتی انجام پذیر است.

مراحل دریافت کد بورسی غیرحضوری ( دریافت کد بورسی آنلاین):

هم اکنون تمام مراحل دریافت کد بورسی به صورت آنلاین و غیرحضوری برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام انجام می شود.

هم اکنون می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی به تازگی در یک سال اخیر تولید شد احراز هویت را به صورت آنلاین در منزل خود انجام دهید. ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنید و اطلاعاتی که از شما می خواهد مانند : اطلاعات فردی ، مدارک شناسایی ، اطلاعات بانکی و …. را آپلود میکنید و با کدی که به شما داده می شود، در یک اپلیکیشن معتبر مانند اپلیکیشن سیگنال احزار هویت غیرحضوری سجام را انجام دهید. حال باید در کارگذاری که انتخاب کردید نیر ثبت نام انجام دهید تا پنلی به شما اختصاص داده شود که بتوانید معاملات بورسی خود را در آن انجام دهید.

در این بین تعدادی از کارگزاری ها وجود دارند که برای احراز هویت شما را ملزم به حضور فیزیکی در شعب میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *