یارانه را بعد از طلاق چگونه جدا کنیم؟ + مدارک لازم

یارانه را بعد از طلاق چگونه جدا کنیم؟ + مدارک لازم

یارانه نقدی مبلغی است که هر دولت به عنوان کمک معیشتی به افرادی که مشمول دریافت یارانه باشند واریز می کند. پس از مشخص شدن دهک درآمدی فرد یا خانواده ، مبلغ یارانه که 300 هزار تومان به ازاء هر فرد است به حساب سرپرست خانوار واریز می شود. اگر در خانواده ای طلاق رخ دهد و زوجین از هم جدا شوند هر فرد می تواند یارانه معیشتی خود را جدا کند و مبلغ یارانه به حساب شخصی متقاضی واریز شود. با اقتصادینو همراه باشید.


نحوه جدا سازی یارانه بعد از طلاق

سایت رفاهی به عنوان متولی پایش و پرداخت یارانه اعلام کرده است که هر یک از زوجین بعد از طلاق می توانند خود را به عنوان سرپرست خانوار تک نفره ثبت نمایند. این افراد با همراه داشتن مدارک لازم برای ثبت خانوار جدید می توانند با مراجعه به نزدیک ترین دفتر پلیس +10 اقدام به ثبت خانوار جدید و معرفی یک شماره حساب و شماره شبا متعلق به خود فرد ، جهت واریز مبلغ یارانه اقدام نمایند. 

مدارک لازم برای جدا کردن یارانه بعد از طلاق

  • اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات
  • اصل کارت ملی و کپی از به صورت پشت کارت و روی کارت ملی
  • سند طلاق و کپی آن
  • درج شماره حساب و شماره شبا در سایت رفاهی https://refahi.ir

سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها
سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها

جدا کردن یارانه فرزند بعد از طلاق

آیا می شود بعد از طلاق یارانه فرزند را جدا کرد؟ جواب مثبت است. مادر فرزند با مراجعه به دادگاه می تواند اعلام کند که هیچ هزینه و نفقه ای از سمت پدر به فرزند خود پرداخت نمی شود و تمامی هزینه ها با مادر است. در این صورت یارانه فرزند به حساب مادر واریز می شود.

اگر هر کدام از طرفین برای جداسازی یارانه طرف مقابل خود مشکل ساز شود ، فرد متقاضی باید به فرمانداری شهر خود مراجعه کند و با کارشناسان مربوطه مشکل را مطرح نماید.

انتقال حساب یارانه چه مدت طول می کشد؟

بعد از انجام مراحل اداری انتقال یارانه به فرد جدید انجام شد، به صورت میانگین یک ماه یا دو ماه یارانه برای شما واریز نخواهد و پس از آن واریز مجدد به حساب جدید شروع می شود. اگر خوش شانس باشید در گروه یک ماه انتظار، قرار خواهید گرفت


شاید سوال شما هم باشد!

آیا قبل از طلاق می شود اقدام به جدا سازی یارانه کرد؟

خیر. این امکان قبل از طلاق وجود ندارد.

آیا شماره حساب واریز یارانه باید به اسم فرد باشد؟

بله حتما باید شماره حساب به اسم شخصی باشد که قصد جدا کردن خانواده خود، بعد از طلاق را دارد.

دانشگاه اقتصاد خوندم و متخصص تحلیل روند های اقتصادی هستیم. سالهاست که در حوزه نوشتن مطالب اقتصادی فعال هستم و از نوشتن تحلیل و اخبار اقتصادی لذت می برم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *